Schadefactuurverwerking bij wie?

“De excasso digitaal verwerken.
Wie wil dat nu niet?”

Het verhaal kunnen we zo optekenen. Je boekt de schadefacturen nu handmatig in je assurantiepakket / schadesysteem in. Vervolgens maak je een formulier met daarop de schadebedragen. Dit formulier wordt dan bij een collega neergelegd die de boeking en facturen gaat controleren. Handtekening zetten als het goed is, formulier scannen, handmatig indexeren en toevoegen aan het schadedossier. Klinkt dat bekend? Deze traditionele manier factuurverwerking zien we nog steeds!

Waar je misschien tegen aanloopt

Veel werk

Het zou mooi zijn als het hele schadeproces zoveel mogelijk gedigitaliseerd kan worden. Dat kan natuurlijk, maar door alleen al de schadefacturen digitaal te verwerken, win je al behoorlijk wat tijd. Boeken, fiatteren en archiveren is dan gewoon geregeld.

Nog steeds printen

Waarschijnlijk ontvangen jullie ook steeds meer facturen per e-mail. Printen doe je natuurlijk liever niet. Ook het handmatig opslaan en kopiëren van bijlagen is niet wenselijk. Dat kost veel extra tijd en biedt geen voordelen. Dat wil niemand.

Wachten op je collega(‘s)

Eigenlijk wil je het schadedossier verder afsluiten. Laatste stukje is de controle van de schadeboeking door je collega. Als dat verder in orde is, kun jij ook weer verder. Helaas is de collega er vanmiddag niet, dus moet het maar wachten tot morgen…

‘De boekhouding doet al aan digitale factuurverwerking
Wordt tijd dat de schadeafdeling dit ook gaat doen.’

Wat je Transaction Robot voor je gaat doen

Schadefacturen herkennen

Waarbij het niet uitmaakt of ze via de mail of per post (wel even scannen) binnenkomen. De Transaction Robot ziet direct dat het een schadefactuur is en dat deze geboekt moet worden in je assurantiepakket / schadesysteem. Let’s go.

Digitaal fiatteren

Nadat de schadefactuur is geboekt, wordt direct het digitale controleproces opgestart. De ingestelde regels bepalen automatisch wie de boeking(en) moet controleren en fiatteren. De fiatteur krijgt een compleet overzicht, inclusief duidelijke instructies.

Koppelen aan schadedossier

Gedurende het gehele excassoproces wordt iedere handeling vastgelegd in een grafische en contextuele audit trail. De Transaction Robot zorgt ervoor dat deze samen met de schadefactuur en eventuele bijlagen in het schadedossier wordt opgenomen.

Overzicht bewaren

De Transaction Robot wil het leven zo makkelijk mogelijk voor je maken. Hij kent exact de status van iedere excasso. Waar deze ligt en hoe lang al. Ook stuurt-ie netjes notificaties als de fiatteur een schadefactuur lijkt te vergeten. Alles gaat eigenlijk vanzelf zo.

Wil jij je excasso’s automatisch verwerken?
Bel ons dan even: 088 567 2000

Wie durft?

Graag schrijven we hier het verhaal van jouw organisatie. Met een link naar je eigen website. Maak je al gebruik van het DDi Robotic Process Automation Platform, twijfel dan niet om ook je excassoproces door onzeTransaction Robot te laten regelen. Het biedt je een hoop gemak en belangrijker: een stuk tijdwinst. Wij staan graag voor je klaar.

Ik help je verder met de digitale transformatie van je schade administratie Laten we kennismaken