Digitale Postkamer bij Meester & De Lange

“We deden het gewoon”

“Het roer moest gewoon om bij ons! Meer aandacht naar en voor de klant. De keuze voor de digitale postkamer en de inzet van de Transaction Robot heeft ons hierbij enorm geholpen. De robot verwerkt nu alle post, e-mailberichten en slimme formulieren (FinConnect) voor ons. Dit scheelt ons zoveel handwerk. Alles komt automatisch in het juiste Anva-dossier, geagendeerd voor de juiste behandelaar. Geeft ons direct inzage in het onderhanden werk.”

Waar we tegenaan liepen

Teveel administratief werk

Niet normaal meer hoeveel van onze tijd we besteedden aan het koppelen van o.a. e-mailberichten, gescande post en downloads van de portalen aan het juiste klant- of polisdossier. Eén week turven was genoeg. We schrokken ons een ongeluk.

Altijd maar druk

We hadden het altijd druk. Terwijl we eigenlijk veel meer naar onze klanten wilden en moesten doen, waren we vooral bezig met administreren. Het werk kwam letterlijk niet af en voor onze klant hadden we nooit tijd. Dat was gewoon de werkelijkheid.

Dubbel werk

Daar kwam ook nog eens bij dat we sommige post dubbel binnenkregen. Als download via het intranet van een verzekeraar, die het dan óók nog eens per post toestuurde. Het zit niet direct in de weg, maar het is ook niet echt handig als een polisblad 2x in een dossier staat. Nog los van het dubbele werk…

‘Even los van de hoeveelheid tijd, maar het is ook
niet handig dat een polisblad 2x in het dossier zit’

Wat onze Transaction Robot op de digitale postkamer nu doet

Alle e-mail classificeren

Onze mailserver werkt samen met de digitale postkamer. Ieder bericht dat we ontvangen ‘leest’ onze Transaction Robot. Hij ziet direct welke klant/polis/schade dit betreft, koppelt het bericht meteen aan het Anva-dossier én kijkt of er een actie op dit dossier openstaat.

De post meteen meenemen

Net als de e-mail wordt ook alle post (eerst nog wel even scannen) door de Transaction Robot centraal verwerkt op de digitale postkamer. Hij weet weer precies bij welk dossier een poststuk hoort en of er een actie op dit dossier openstaat.

Agenderen in werklijst

De robot checkt dus altijd of er een actie (agenda-item) openstaat op een dossier. Voor ons is dat belangrijk, want nu kunnen we direct actie ondernemen richting de klant. Zodra het bericht binnen is werkt de robot het agenda-item bij (of maakt een nieuwe aan) en plaatst deze in de werklijst van de behandelaar.

FinConnect en intranets

We hebben nu echt een hekel gekregen aan al dat handmatig terugkerende werk… Bij ieder nieuw initiatief kijken we direct of de Transaction Robot dit voor ons kan doen. Het was dus een kleine moeite om FinConnect en de intranet downloads op de digitale postkamer aan te sluiten.

Nog meer informatie over de digitale postkamer bij Meester & De Lange?
Bel ons dan even: 088 567 2000

Over Meester & De Lange

Bij Meester & De Lange staan de klanten centraal. Financiële dienstverlening is mensenwerk, vinden ze. Daarom maken de adviseurs werk van een goed advies, en nemen ze graag de tijd voor hun klanten. Dat begint bij een gesprek om de persoonlijke situatie van de klant te inventariseren. Op basis hiervan wordt uitgebreid onderzocht wat voor de klant de best passende oplossing is. Dit vereist veel vakkennis, ervaring en up-to-date kennis van de markt. Meester & De Lange garandeert dat hun adviseurs aan deze vereisten voldoen. Ze houden voortdurend hun kennis actueel en zitten regelmatig achter de studieboeken. Zo voorzien ze alle klanten van het beste advies.

Ik help je verder met de digitale transformatie van je administratie Laten we kennismaken